Back to reality!

Yes, nu är vi tillbaka hemma igen efter vår underbara resa! Borta bra men hemma bäst! Faktiskt så tycker jag att det är jätteskönt att vara hemma! Komma in i rutiner igen och allt.  Dessutom har vi haft härliga höstdagar- underbart!

Det blev en lång resa, men allt gick bra med bagage och allt. Och vi kunde sova ganska bra. Även på San Francisco flygplats där vi hade lång väntan. Bara så jobbigt att det var sjukt kallt!
Min krångliga mage som typ alltid bråkar vid resa gjorde också ont fram till SF men släppte sedan, så det var skönt, slapp det på längsta resan!
Vi landade vid 14.30 i tisdags och tog oss hem ganska smidigt med taxi. Åkte direkt och handlade lite- lika bra. Fixade mat och sen var det inte länge vi orkade hålla oss vakna! Tror vi lade oss 19.15! Och sov hyfsat bra ändå, vaknade några gånger bara.
Trodde jag gjort bort mig rejält som inte tagit ledigt mer och jobbade direkt onsdag kväll och torsdag tidigt! Men det gick hur bra som helst! Väldigt trött när jag kom hem bara!
Men det var kul att komma tillbaka till jobbet och träffa alla, även om det är lyxigt och skönt att ha ledig långhelg nu! 😊 Bra mjukstart!

Tog en joggrunda igår eftermiddag i det fina höstvädret.  Första efter loppet! Jag kände mig ganska slö och tung men tog det jättelugnt! Skönt att börja röra på sig igen! 😜Sedan loppet har vi varit både slappa i kroppen och ätit massa onyttigt. Men det har man väl förtjänat! Fast skönt där också att komma tillbaka till ruiner.  Det var sååå gott med havregrynsgröt och svenskt kaffe första morgonen! 😋

När bloggade jag senast? Efter loppet va?
Vi hyrde bil sista veckan och såg oss runt lite. Det var härligt! Delar lite bilder....
Lite svårt att se,  men det här är vid en vulkan.

Älskade den naturen med vattenfall! Det kändes som att det skulle kunna komma en apa flygande i djungeln när som helst! 😊

Sedan åkte vi till Black sand beach- och började med fika! 😋
Det var häftigt- helt svart sand!
Och det fanns sköldpaddor! 😍

Sista dagen med bilen åkte vi inte så långt, men till en väldigt fin strand! Tyvärr var det ingen sol då, men det var ganska skönt. Det är ju inte direkt kallt ändå! 😂
Massa lava bredvid!

Sista kvällen åt vi ute. På samma ställe som gången innan för vi var så nöjda. Det var faktiskt inte sååå dyrt. Det blev ungefär som vad man betalar hemma med efterrätt och dryck.
Ååå god cheesecake-efterrätt!!!

Det blev lyxlunch söndagen innan vi åkte också! 😋 Det var vi sååå nöjda med, ett ett underbart avslut! Så härligt ställe precis vid vattnet med höga vågor, bra service och god mat!!!

Så för att sammanfatta- vi är supernöjd med både tävling och semester!!!

Nu får vi se vad det blir för utmaning härnäst.....

Idag ska jag gå ut i skogen och hoppas på att hitta lite trattisar innan regnet kommer.
Ikväll ska jag ha ett Challange-pass för handbollstjejer på Stc. Det blir spännande....

Lite bowling och firande av Paulas Mattias som fyller 35 i morgon. Det blir kul!