Grå måndag....

En sådär start på veckan. Jag känner mig sååå seg och lite smådeppig av okänd anledning. Orkar inte riktigt ta tag i något. Men har startat dagen med tvätt i alla fall!
Jag har haft en riktigt bra helg, som egentligen har laddat batterierna, men det har blivit alldeles för mycket mat och godsaker, och vin plus alldeles för lite rörelse- tror det bidragi till att jag känner mig uppblåst, seg och med lit huvudvärk....
 
Men jag ska ta mig til gymmet och pressa lite innan jobbet så ska det nog bli bra! :P
 
Tre dagars vila har nog gjort mig väldigt gott egentligen, men med allt man trycker i sig samtidigt blir det lite sådär....
Eller i fredags blev det lite morgonsimning i alla fall och bad i 2 1/2 timme med hinderbanan och grejor. Äntligen fick jag testa den :P Så vil och vila då.....
 
Sedan kom mamma och pappa och vi åt Pulled pork som stått och puttrat i slow cookern hela dagen. Riktigt gott!!!
 
På lördagen blev det att massera kära päronen å förmiddagen och på eftermiddagen/kvällen stan och sedan mat på Taras. Gott!
 
Kortspel blev det både fredag och lördag, Plump, och för första gången någonsin vann jag! Och båda dagarna dessutom! :D
 
På förmiddagen igår åkte de hem och jag åkte in till stan för brunch med mina gamla Fenestra-kollegor. Massa, massa godsaker på Incontro och helt fantastiskt sällskap! Underbart att träffa alla, både de jag inte träffat på flera år och de jag träffat nyligen. Fina är ni! <3 Och många fina (och hemska ;)  ) minnen har vi!
 
Vidare till nästa träff sedan med ännu äldre kollegor (inte åler alltså ;) ), från Älvstranden. Vi gick på bio och såg En undebar jävla jul. Den var bra! Följt av lite goda tapas på Pinchos. Mums!
Hm, ja et borde ju räcka där, men det största problemet var väl att det inte räckte där, för jag var godissugen så det blev frosseri på kvällskvisten.......Suck.
Det blir så mycket sånt nu inför julen, man kommer in i det där sötsuget. Men jag ska försöka hålla mig hyfsat nyttig i veckan nu inför nästa helg med julbord :P
 
Ha en fin vecka!

Kommentera här: